Welcome Visitor: Login to the siteJoin the site


Tags: Act, Of, God, Dialogen


dialog


Submitted:Jun 19, 2010    Reads: 49    Comments: 0    Likes: 0   


poemerd citeer ? ? 2 december 2009 18:09
Hierbij weer een kleine poetische uitweiding over (mijn) geloof Adam en Eva waren god en wij mensen zijn (dus) allemaal zonen en dochters van god.
"Descendant from god"
everything but ordinary
I will vanish
like some word out of the dictionary
my believes are retarded
and I know I'm wanted
but no one has the right to speak
like he or she started it
my motivations are solid
and my knowledge is severe
I believe nobody bought it,
but it will always be here
the eternal power of love
will remind us of what once was
born in happiness
brought with hope
hope to end all loneliness
and find a real world
that truely is
worthy of my hypothesis
laatste aanpassing 2 december 2009 19:24
Aanpassen
XENO citeer ? ? 2 december 2009 21:48
­
Sisyphus citeer ? ? 3 december 2009 10:59
!!
giffer RB® citeer ? ? 3 december 2009 12:01
Uitspraak van Terra-jin op woensdag 2 december 2009 om 15:23:
In deze nieuwe context wist God dus wél wat de mogelijke uitkomsten waren van z'n schepping en is ook verantwoordelijk voor het bereik van die schepping; hij is alleen niet meer verantwoordelijk voor de keuzes die hij ons dan wel toelaat. Binnen onze beperkte verantwoordelijkheid zijn wij het - daarbuiten is het God's pakkie an.
Dus
Uitspraak van Kardinaal D{}zArt op dinsdag 1 december 2009 om 02:00:
Uiteindelijk is het doel van het leven om tot het inzicht te komen dat je nooit een andere wil dan Gods Wil kan hebben, omdat je anders in conflict verkeert met de wil van je Ware Zelf, die niet door het ego maar door God geschapen is.
giffer RB® citeer ? ? 3 december 2009 12:02
Uitspraak van poemerd op woensdag 2 december 2009 om 18:09:
Adam en Eva waren god
Goddelijk en wij deels !
poemerd citeer ? ? 3 december 2009 16:03
de mens heeft god bedacht om een verklaring te geven voor iets wat wij niet begrijpen, het een (de mens) kan niet zonder het ander (god) bestaan. Het geheim wie/wat/waar god is ligt in de mensen zelf, wij zijn god en met zijn allen hebben wij de wil van god, dit vertaalt in een (neo-)democratisch systeem met openbare ziekenhuizen, rechtspraak en ordehandhaving is model voor het paradijs zoals god (lees ik en jij) het gewild zouden hebben. Ik zeg niet dat de mens de macht van god heeft zoals het scheppen van leven en het maken van een universum, maar ik weet dat de mens in de toekomst wel die macht zal hebben als wij de ware mogelijkheden en betekenissen achter alle natuurwetten kunnen ontrafelen. "We are driving into the digital revolution of multicultural indepentness and we are starting to act like god, so if we do, we better make the journey worthwile."
laatste aanpassing 3 december 2009 16:03
Aanpassen
giffer RB® citeer ? ? 3 december 2009 16:34
Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 16:03:
de mens heeft god bedacht
Of God heeft de mens bedacht !
Lang voordat de mens zich in tijden van nood begint af te vragen: "Waar is God?", heeft God Zich al heel lang afgevraagd: "Waar was de mens?"
laatste aanpassing 3 december 2009 16:35
giffer RB® citeer ? ? 3 december 2009 16:42
Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 16:03:
maar ik weet dat de mens in de toekomst wel die macht zal hebben als wij de ware mogelijkheden en betekenissen achter alle natuurwetten kunnen ontrafelen.
En daardoor dienen we er rekening mee te houden: Dat Wij God niet mogen verwijten en geen vragen mogen stellen over de ellende in de wereld, want die antwoorden heeft Hij ons meer 2000 jaar geleden van Hem gekregen.
En zie maar met die macht kunnen wij niet omgaan, want:
Als men de "eenheid" denkt te kunnen bereiken door de waarheid te negeren is het resultaat slechts een tikkende tijdbom.
En verwarring, onzekerheid en misverstanden ontstaan niet doordat men niet in de bijbel kan vinden wat men er in zoekt, maar doordat men NIET wil aanvaarden wat er wel in te vinden is.
laatste aanpassing 3 december 2009 16:53
poemerd citeer ? ? 3 december 2009 16:53
mijn hypothese:
god=mens
mens=god

humantheisme noem ik het
het heeft geen zin, om in dicussie te gaan over kip en het ei. Alles wat geschreven en gezegd is is door de mens geschreven en gezegd, misschien was het via een imaginair telefonisch lijntje met god, maar uiteindelijk is het in een brein van een mens ontsproten, zo ook jouw voorbeeldje. Lang voordat de mens er was kunnen we helaas niet registeren, maar ik geloof dat er ook toen natuurkrachten gewerkt hebben om de soort in stand te houden en er binnen elke soort een balans was die het leven in stand hield, misschien was dat god (want de mens bestond toen nog niet) misschien was het gewoon de wet van het leven gedicteerd door natuurwetten die wij mensen steeds beter kunnen begrijpen, daarom zeg ik de mens is god zelf, alleen we zijn nog maar net ontwaakt uit onze diepe slaap in het geloof dat er iets boven ons zou zijn geweest. We zijn het zelf, alleen we begrijpen onze mogelijkheden nog niet helemaal, omdat we nog in ontwikkeling zijn. In ontwikkeling naar een hogere vorm van leven. Het leven als een maker of -ster, die het leven zelf naar zijn of haar hand zal kunnen zetten. De ontwikkeling van onze technologische kennis zal dat bereiken.
laatste aanpassing 3 december 2009 17:45
Aanpassen
giffer RB® citeer ? ? 3 december 2009 17:00
Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 16:53:
om in dicussie te gaan over kip en het ei
Want de haan was er eerder !
Net als Adam XY haal de X weg voeg X erbij heb je XX = Eva

Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 16:53:
In ontwikkeling naar een hogere vorm van leven
Als God, maar dat zullen we nooit evenaren !

Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 16:53:
alleen we begrijpen onze mogelijkheden nog niet helemaal
Vandaar dat velen God ook (nog) niet begrijpen !
giffer RB® citeer ? ? 3 december 2009 17:01
Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 16:53:
De ontwikkeling van onze technologische kennis zal dat bereiken.
Uitspraak van giffer RB® op donderdag 3 december 2009 om 16:42:
Als men de "eenheid" denkt te kunnen bereiken door de waarheid te negeren is het resultaat slechts een tikkende tijdbom.
giffer RB® citeer ? ? 3 december 2009 17:02
Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 16:53:
god=mens
mens=god
god= mensheid
mens=goddelijk
Taygeta citeer ? ? 3 december 2009 17:12
Uitspraak van giffer RB® op woensdag 2 december 2009 om 12:00:
En voor sommigen moet het en vooral degenen die niet willen teruglezen.
En alles op deze aard moet en zal zich blijven herhalen.
ja kan zijn dat sommigen niet terug willen lezen maar om nou echt 3 a 4x de zelfde discussie te houden gaat me te ver en ik heb wel degelijk al eens of zelf 2x de discussie gehad over vrije wil, dus is zeker wel aan bod gekomen. Alsof dit onderwerp wat veel te maken heeft met religie in de voorbije 4jaar en 725 pagina's niet 1x is aangekaart
En waarom zou alles zich moeten blijven herhalen? De mens is gewoon zo idioot steeds weer de zelfde fouten te maken en steeds weer in die zelfde oorlogen en problemen te komen. Wij zorgen dat alles zich herhaald. De intelligente mens
tot zo ver mijn korte wederkomst
laatste aanpassing 3 december 2009 17:13
poemerd citeer ? ? 3 december 2009 17:13
je kan wel leuk als een halve jehova-getuigen steeds God als iets hogers erbij gaan halen, maar in feite zit je op je eigen ego te trippen in de gedachte dat jij namens god zou spreken, het enige wat ik probeer te bereiken is dat wij mensen eindelijk eens wakker worden en eigen verantwoordelijkheid nemen bij het maken van beslissingen, in plaats van je te storten op oude teksten die in de huidige context van het leven niet meer van toepassing zijn, of staat er in de bijbel beschreven hoe je een openhartoperatie moet doen en of dat mag of niet? wat ik probeer te zeggen dat de profeten van deze tijd gewoon op tmf en mtv te zien zijn en dat wij mensen allemaal als een rad van een machine een functie hebben binnen een groter geheel dat wij maatschappij noemen. Tijden veranderen, gewoon is over dertig jaar ouderwets en over vijftig jaar achterhaald, we leven nu en binnen de kennis die ik nu heb ben ik er heilig van overtuigt dat wij mensen (als) god zijn. Alleen we weten nog niet wat we er allemaal mee kunnen doen. Ik hoop alleen maar dat we onszelf niet vernietigen en nog een beetje kunnen genieten van het aardse leven zolang het er nog is.
laatste aanpassing 3 december 2009 17:15
Aanpassen
X a e e D citeer ? ? 3 december 2009 19:44
Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 17:13:
ben ik er heilig van overtuigt dat wij mensen (als) god zijn
Ben ik t volkomen niet mee eens
God is de Schepper van t universum
Ik heb t universum niet in t bestaan gebracht, dus ben ik geen God, simpel
God schept t leven op aarde
Jij hebt t leven op aarde niet geschapen, dus ben jij God niet, wederom, simpel
Het heeft weer alles te maken met woorden en de betekenissen die we geven aan woorden
Jij zegt dat 'mens' een synoniem is voor 'God'
Is t niet, in geen enkel woordenboek
De mens is de mens
God is de Schepper van alles
Dus ben t niet eens met wat je zegt hierboven

Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 17:13:
in de gedachte dat jij namens god zou spreken
Ehm dat is wat jij doet
Jij zegt dat de mens God is
Dus spreek je namens God I guess
Vaag dan dat je Jehova's daarvan beschuldigt

Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 17:13:
dat de profeten van deze tijd gewoon op tmf en mtv te zien zijn
Idols
Idol-worship
Vind mooi hoe ze dat woord 'idols' kiezen om ze te omschrijven
Want dat is precies wat ze zijn: afgoden
En aangezien er slechts 1 Schepper van t universum is, God met n hoofdletter..
Is t nogal fout om wie dan ook uit die schepping te aanbidden alsof dat je god is
Een Profeet is geen idool, geen zanger
We hebben betekenissen voor woorden en je kan niet zomaar woorden gaan veranderen
Een Profeet is iemand die in contact staat met God en door wie God dus n boodschap communiceert ad mensheid
Dat doen die zangers op tmf niet, dus haal asjeblieft niet de betekenis van woorden door elkaar

Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 17:13:
of staat er in de bijbel beschreven hoe je een openhartoperatie moet doen en of dat mag of niet?
Wel in de Sira van Mohammed(saw)
Dat is t verhaal van zn leven
Het verhaal gaat dat toen hij n jaar of 4, 5 of 6 was..
Was hij ergens aan t spelen met t zoontje van de vrouw die hem borstvoeding gaf
Dat zoontje kwam terug naar zn moeder in paniek
Hij zei dat er volwassen mannen kwamen en Mohammed(saw) vasthielden
Ze zouden zn borstkas open hebben gemaakt
Toen hadden ze zn hart eruit gehaald en in n bak ijs gelegd
Ze spoelden toen zn borst schoon met water van de ZamZam bron
Ze deden t hart weer terug en maakten zn borstkas dicht
ZamZam water heeft n hoog zoutgehalte
Als je kijkt naar hartoperaties zul je zien dat ze n zoutoplossing gebruiken
Ook bewaren ze t hart in ijs, zoals t verhaal zegt
Ijs in de woestijn van Arabie, 1400 jaar geleden..
Het verhaal gaat dat t engelen waren en aangezien engelen puur zijn zouden ze steriel zijn geweest

poemerd citeer ? ? 3 december 2009 20:49
de mens is geevolueerd uit de natuur tot een wezen wat zelf beslissingen kan nemen en een bewustzijn heeft, toen wij ons bewust werden dat we niets alles begrepen hebben wij god bedacht om een verklaring te geven voor de schepping, maar volgens mij evolueren wij mensen tot dezelfde proporties als god, want wij mensen zullen binnen afzienbare tijd ook in staat zijn om te scheppen. Kijk maar naar de deeltjesversneller van het CERN in Zwitserland en de mogelijkheid tot kunstmatige inseminatie is tegenwoordig ook geen nieuws meer, de macht van god rijkt zover als de macht van de mens, als de mens het kan bedenken dan zou god het ook gedaan kunnen hebben, misschien is het fabeltje van Adam en Eva net zoveel verzonnen als God zelf, maar waar het om gaat is dat het de waarheid benaderd, de werkelijkheid is altijd voor meerdere interpetaties vatbaar, zo zou ik die engelen uit jouw verhaal gewoon chirurgen noemen en die zangers en zangeressen op tmf en mtv dienstbodes van het algemeen belang. Net zoals ik mezelf als een bode van het algemeen belang beschouw met al mijn gedichten en verhalen.
giffer RB® citeer ? ? 4 december 2009 14:07
Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 17:13:
e kan wel leuk als een halve jehova-getuigen steeds God als iets hogers erbij gaan halen

Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 17:13:
of staat er in de bijbel beschreven hoe je een openhartoperatie moet doen en of dat mag of niet?
Die kennis krijgen we, net zoals de kennis die de Egyptenaren/Maya ed hadden en die verloren is gegaan (door ego) !
Waarom zijn/is de huidige mens niet verder geevolueerd met die kennis ?!
Waarom zijn we dan als hetware; weer als een dom geval opnieuw begonnen ?!

Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 20:49:
Adam en Eva net zoveel verzonnen
Heb me altijd al afgevraagd net zoals de kip en ei:
Wie was het er eerst de vrouw of het kind ?!
Of was het maar toch 1 cel ?!

Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 20:49:
zo zou ik die engelen uit jouw verhaal gewoon chirurgen noemen
Zou ook zo kunnen zijn !
Men beweert dat satan ook een engel is geweest.
Dan gaan we gewoon het verhaal weer een keer rond.
We hebben trouwens ook slechte chirurgen die hun kennis als macht gebruiken.

Uitspraak van poemerd op donderdag 3 december 2009 om 20:49:
Net zoals ik mezelf als een bode van het algemeen belang beschouw met al mijn gedichten en verhalen.
Zo wordt/werd kennis veeal doorgegeven.
De vraag is enkel ben je een Goddelijke of een satanische bode ?!
t.w. Het verschil tussen goed en kwaad is veel te groot om, volgens de evolutietheorie, door puur toeval te kunnen zijn ontstaan.
laatste aanpassing 4 december 2009 14:10
Taygeta citeer ? ? 4 december 2009 14:08
Uitspraak van X a e e D op vrijdag 4 december 2009 om 13:05:
En welk ander systeem doet dat niet denk je?
Elk systeem 'trained' zn volgelingen hoe te denken
Of dat nou n religieus systeem is of n seculier systeem
ja ze proberen dat in elk geval maar je hebt nog steeds je hersenen om zelf te denken en je niet te laten beinvloeden, we leven in een materialistische wereld vol met wandelende ego's is dat een reden om ook zo te worden?
Uitspraak van giffer RB® op vrijdag 4 december 2009 om 13:39:
De aanhouder wint.
je bent al een winnaar als je voor jezelf kan uitmaken waar je echt in gelooft en er ook voor staat, daar hoef je niemand anders voor te overtuigen
poemerd ? ? 4 december 2009 14:30
ik ben zowel een goddelijke als satanistische bode, als ik wil kan ik over de hemel schrijven en over de hel, want beiden vind ik terug hier op aarde. Ik heb net zoals iedereen goede en slechte eigenschappen die iedereen zowel goddelijk als satanistisch kan beschouwen. Maar in de kern van de gedachte ben ik een goed mens dat als doel heeft de wereld van morgen te verbeteren mbv mijn teksten en de verschillen tussen de leefsituaties van mensen zo klein mogelijk te maken.
Ik zeg niet voor niets Adam en Eva waren god,
ik doe dat met redenen:
1. man en vrouw gelijk
2. een menselijk ras
3. geloof in jezelf
4. respecteer vrijheid
5. luister naar je hart
In iets andere en bredere bewoordingen staat het ook geschreven op mijn schrijversite: http://dichterbij.be/index.php?page=show&id=20752
Daarbij heb ik ook spreuken als:
lijden is leiden
liefde is logisch
en geluk is de weg
met behulp van die spreuken probeer ik een soort modern regel- en wettensysteem te maken, waarbij de waarheid regeert. Dit is ook allemaal uitgebreid te vinden op mijn schrijversite zoals: http://dichterbij.be/index.php?page=show&id=31996





0

| Email this story Email this Short story | Add to reading list



Reviews

About | News | Contact | Your Account | TheNextBigWriter | Self Publishing | Advertise

© 2013 TheNextBigWriter, LLC. All Rights Reserved. Terms under which this service is provided to you. Privacy Policy.