My Soulmate

Reads: 5723  | Likes: 0  | Shelves: 0  | Comments: 40

  • Facebook
  • Twitter
  • Reddit
  • Pinterest
  • Invite

Status: Finished  |  Genre: Poetry  |  House: Booksie Classic

i've been thinking a lot about this lately.

I often ask,

"Is it true?" that thing they say,

"There's someone out there for everyone."

If so, I hope

that that guy, my True Soulmate, and I

will meet each other in this life

and in others.

Also, I ask,

"What is a Soulmate exactly?" Are they,

the person you love uncontrollably, and wish to spend the rest of your life with?

or are they your best friend? The one who's like you

in almost every way imaginable?

And if they are,

can't your best friend eventually become

your one and only true love?Or is that against the

plan that was made for us to follow?

No, I believe

you love who you choose, whether it is

your soulmate or not. But me,

I'd choose my other half, the person that makes me feelcomplete.

My soulmate.


Submitted: February 27, 2009

© Copyright 2022 jennoria. All rights reserved.

  • Facebook
  • Twitter
  • Reddit
  • Pinterest
  • Invite

Add Your Comments:

Comments

EdwardJBradleySr

jennoria:

Well written and presented. Gave it an "I Like It" vote. Great choice and treatment of theme.

will read and vote for your other postings. At times, without commenting.

Yes! There is someone "out there" for everyone. The problem is two-fold:

1st, we may never meet them. While in this life. My posting entitled: "Love Intended: #1, #2 & #3" deals with this part of the problem.

2nd, if we do meet them, we may not recognize them and/or if they are really attractive to us, they, often, don't notice us or are married to or with someone else.

Someone to genuinely love and who genuinely loves us, at the same time, is a really good "find". Doesn't happen for everyone. As it should.

Thank you for becoming a fan.

If you have not done so, already, please read some of my other postings entitled:

1. "Epitaph 5 (Wealth!)",

2. "Excitement Inspired....",

3. "Our Grampa Ed",

4. "Love Intended: #1, #2 & #3",

5. "Limerick For Life",

6. "Self Love",

7. "Katie Anne",

8. "POEMS" &

9. "Here To Stay".

Again! Thank you!

Happy trails,

Ed Bradley.

Fri, February 27th, 2009 9:42pm

Author
Reply

thanks for the positive feedback! thanks for sharing your thoughts on it as well, and u can bet that i'll b over asap to read ALL ur stuff!! haha! thanks again! happy trails to u as well!!
*JeNnA*

Fri, February 27th, 2009 2:03pm

Mackin

This is really good Jenna and in some way reminds me of my story :) so i really like it! I will go on to check out your novel later on but I'm gunna go ahead and post the rest of my novel, so read on because I've updated!

Sat, February 28th, 2009 12:16am

Author
Reply

yes!!! post on lol!!! im on luv with ur story lol!! haha!!

Sat, February 28th, 2009 12:25am

yuu shindemura

well written, as the prev two comments said, but for me, whatyou presented is i think what soulmates are! to make your life complete!^.^

Tue, March 3rd, 2009 5:39am

Author
Reply

haha, thanks for ur input, i actually wrote it concerning about one of my best friends lol.... hehe *blushes* lol

Mon, March 2nd, 2009 9:50pm

Unperfect

very good. i think that its possible that there is someone for everyone, but i think that they can also lose that someone.

Tue, March 3rd, 2009 11:22am

Author
Reply

yea, thanks for the comment!! ^_^

Tue, March 3rd, 2009 10:14am

crystal aqua

ooo i liked it~ i agree w/your definition of soulmate!

Wed, March 4th, 2009 3:34pm

Author
Reply

thanks!! ^_^

Wed, March 4th, 2009 2:12pm

Loving Mallory

This is such a wonderful poem! I often find myself thinking the same things. I believe that my soulmate is my best friend who is like and unlike me... But I also think that There is more than just one person out there for you.

Thu, March 5th, 2009 6:20pm

Author
Reply

yea, thats a big question for people. a lot of people are afraid they can lose their chance to find their soulmate because they were born in different time periods and stuff like that. thanks for ur input!

Thu, March 5th, 2009 10:47am

NikiFM

WHOO HOO YOU'VE OBVIOUSLY WRITTEN THIS ABOUT ME ALTHOUGH I AM NOT YOUR SOUL MATE IN THAT SORT OF WAY ANY WAYS I LOVE IT! SEE I DID CAPS TO EMPHASIZE IT LOL

Fri, March 6th, 2009 12:42am

Author
Reply

haha! ur so fun!!! hahaha luv ya girl lol!! i miss ya, wish we could hang out more lol! hehe :) text meh lol

Thu, March 5th, 2009 4:43pm

nuttyz

I totally loved it!!
XD!!

Sun, March 15th, 2009 4:42pm

Author
Reply

thanks so much!!

Sun, March 15th, 2009 10:55am

Saleem Akhtar Malik

Hi Jennoria!
Gone through yor poem " My Soulmate".
It is really a beautiful poem. Your soulmate is your most intimate relationship.And relationships are like flowing water which moves in the direction of least resistance.According to Greek mythology, man and woman were originally a single creature called androgyne. The the gods were jealous of this creature so they separated it into man and woman. Since then, the opposite sexes have a secret urge to bend together, emotionally and physically.
Love is a throbbing experience. I describe this experience in my poem :

LOVE

Love comes into my life like a whiff of fresh air
It tickles my soul when I am in despair

Enveloping my being with its warmth
Love holds me in its lap with care

It manifests the hope that keeps me alive
And propels me to the stars where only gods dare

Love appears to me in many persons
Yet embodies the same essence in my every prayer

I love them in the way they most need
Comforting them with the sentiments we share

Take care Jennoria

Mon, March 16th, 2009 9:48am

Author
Reply

wow, ur poem is beautiful too. haha! thanks for liking mine too!

Mon, March 16th, 2009 12:14pm

Silver Shadowrider

Your writing is great, although you might now want to use such bright colors. It hurt my glassesed and might draw peopl away from your absolutely wonderful work! I believe in your definition of soulmate, although sometimes soulmates are people who give space and time as well as completeness. Winky face. lol. anyhoo,
Ciao! Silver

Thu, April 16th, 2009 1:41am

Author
Reply

thanks for the advice! ill change it right away!!!!

Wed, April 15th, 2009 6:45pm

AoenRoxx

wow this makes me think about my own soul mate. :D i just hope it's my current boyfriend. lol. this is a good thought.. you were able to bring out thoughts of some girls like me... :D

Fri, April 17th, 2009 10:28am

Author
Reply

thanks, im glad u like it! i hope its ur current boyfriend too! that would be so sweet ;)

Fri, April 17th, 2009 5:45am

kimyattagray

i read ur poem and goin to read ur novel wen i got time u're gud i like that format and gave it a like it vote and i got a story on my page where the devil left his coat

Sun, April 26th, 2009 2:05pm

Author
Reply

cool cool, ill look into it;) and thanks!

Sun, April 26th, 2009 10:21am

vampknight

this is really good I like the last two verses best I can see you took time on this it really good great job:D

Tue, April 28th, 2009 2:56pm

Author
Reply

thanks sooo much!!!!! ^_^

Tue, April 28th, 2009 4:50pm

vampknight

this is really good I like the last two verses best I can see you took time on this it really good great job:D

Tue, April 28th, 2009 2:56pm

Author
Reply

.... lol. u posted twice! hah!

Tue, April 28th, 2009 4:50pm

vampknight

this is really good I like the last two verses best I can see you took time on this it really good great job:D

Tue, April 28th, 2009 2:56pm

Author
Reply

^_-

Tue, April 28th, 2009 4:51pm

vampknight

opps haha sorry accidently posted the comment three times stupid computer glitches...but really good liked it alot

Tue, April 28th, 2009 3:01pm

Author
Reply

:) its all good! hha!

Tue, April 28th, 2009 4:51pm

angelmona

hey Jenna!! i luved ur poem=) i've always wondered what a soulmate realy is i still do kind of! great writter!- Mona

Wed, April 29th, 2009 11:12pm

Author
Reply

thanks!!!

Wed, April 29th, 2009 4:17pm

Silver Shadowrider

wow! I love the purple. readng over it again makes me wonder. who is my soulmate? do i have one. if so, could they show up soon? I HATE waiting. winky face

Thu, May 7th, 2009 12:48am

Author
Reply

haha, glad u like the color..... and apparently the poem too:) hehe, thanks awesome fan! lolz!

Fri, May 8th, 2009 8:14am

Tomoe Zala

Ah yes! The topic of topics. Yes, I believe that everyone has those same questions in their minds at one point or the other. I guess if you do believe it, then it's real. I like the theme you chose. Very applicable to everyone.

Wed, May 13th, 2009 7:03pm

Author
Reply

thanks, i thought so too!!!! thanks for reading!!!

Thu, May 14th, 2009 6:00am

Night Write

VERY DEEP POEM! NICE POINT OF VIEW...GOOD JOB!

Thu, May 14th, 2009 3:20pm

Author
Reply

THANKS!!! IM GLAD YOU LIKED IT ENOUGH TO USE CAPS LOCK TO POINT IT OUTTTT:) HAHA!

Thu, May 14th, 2009 4:47pm

Facebook Comments