Kasih Azlina - Novel Satu

Reads: 27851  | Likes: 0  | Shelves: 0  | Comments: 48

More Details
Status: Finished  |  Genre: Romance  |  House: Booksie Classic
“KASIH AZLINA” mengisahkan tentang liku-liku kehidupan pasangan romantik Azril dan Zalina dengan begitu baik dan teratur. Kisah melodramatik yang penuh dengan aksi suspen dan thriller ini adalah diadaptasikan daripada sebuah novel yang belum pernah diterbitkan, tetapi berjaya memenangi hati pembacanya di sebuah laman web suatu ketika dahulu. Penulis novel telah membenarkan kisahnya digubah sekiranya perlu untuk diadaptasikan kepada sebuah drama bersiri ataupun telenovela suatu hari nanti.

Kisah yang tragik dan penuh debaran ini tidak boleh dilepaskan oleh mana-mana produser mahupun penerbit, kerana pada hemat saya – bakal menjadi "the best hit of all time" suatu hari nanti.

Selamat Membaca!

Table of Contents

Submitted: June 08, 2008

PUAN Hamisaton menangis teresak-esak apabila melihat sepasukan polis berpakaian seragam berwarna biru sedang membawa suaminya keluar dari... Read Chapter

Submitted: June 08, 2008

BUKIT AMAN: IBU PEJABAT POLIS DIRAJA MALAYSIA, BHG. KESELAMATAN DALAMAN MALAYSIA: “Dept. Jenayah Juvana”. AZRIL dan Azrai te... Read Chapter

Submitted: June 10, 2008

HAMDAN terbangun dari tidur. Ada lebih kurang sebulan lagi sebelum dia berangkat ke England. Dia akan melanjutkan pelajarannya di sana se... Read Chapter

Submitted: June 10, 2008

AKU masuk ke gedung membeli-belah runcit terkemuka di Malaysia, MAKRO. Ia merupakan sebuah gedung yang besar dengan harga jualan runcit y... Read Chapter

Submitted: June 10, 2008

AKU kembali dan sekarang ini sedang membantu adik aku menyediakan makan malam. Arien dah tak macam dulu lagi. Dia selalu berkurung dan be... Read Chapter

Submitted: June 11, 2008

MALAM itu aku termenung sendirian. Aku hanya mampu merenung siling di dalam bilik. Aku cuba mengingatkan kisah 11 tahun yang lampau itu s... Read Chapter

Submitted: June 11, 2008

11 TAHUN YANG LAMPAU: Di sebuah restoran makanan segera MacDonald, Jalan Ampang, Kuala Lumpur. AZRIL sekarang telahpun bekerja sec... Read Chapter

Submitted: June 12, 2008

“OOOOUH... I'd miss you in a heartbeat...” Azril bersiul-siul mengikut rentak lagu yang sedang Hit di Radio Era. Dia tersenyum, menge... Read Chapter

Submitted: June 12, 2008

KEESOKAN HARINYA… “HELLO?” Azril menunggu jawab balas. “Hello? Unit Kemasukan Pelajar ke Universiti?! Boleh saya bantu and... Read Chapter

Submitted: June 12, 2008

AZRIL kini kaku di atas pentas, di hadapan pelajar-pelajar baru Kolej Ke-Tujuh. Mereka semua masih menunggu Azril untuk melakukan sesuatu... Read Chapter

Submitted: June 12, 2008

“GEDEGANG!” “WHAMP!” “GEDEBUK!!!” “WHOAK!!” AZRIL tersadai di tepi locker. Matanya bergenang dengan air ma... Read Chapter

Submitted: June 12, 2008

DI BILIK air, di mana tempat para pelajar kolej bermandi manda; jelas benar beberapa orang pelajar junior yang lain sudah mula menyanjugi... Read Chapter

Submitted: June 12, 2008

AZRIL lama merenung muka Sentil, Saiful, dan Amros. Dia tidak faham kenapa ketiga-tiga orang lelaki ini sanggup datang dari kolej yang la... Read Chapter

Submitted: June 12, 2008

AZRIL keluar dari dewan kuliah. Ini adalah kuliah pertamanya di Universiti Malaya. Kepala otaknya kosong kerana dia tidak dapat menangkap... Read Chapter

Submitted: June 12, 2008

AZRIL ketawa terbahak-bahak kerana tidak tahan geli hati dengan telatah kawan-kawan barunya di Subang Jaya itu. Parti yang dihadirinya ma... Read Chapter

Submitted: June 15, 2008

ZALINA tiba di Kolej Kelima tika malam sudahpun menjadi awal pagi. Nasibnya baik kerana cara kehidupan di Universiti Malaya agak bebas. D... Read Chapter

Submitted: June 15, 2008

ZALINA mengorak langkah dengan kaki yang amat berat ke arah bilik Penguasa Disiplin Universiti. Hati kecilnya merungut kerana Azmin suka ... Read Chapter

Submitted: June 16, 2008

2 BULAN SELEPAS ITU: SUASANA di kompleks membeli belah The Mines sungguh meriah. Ramai orang sedang berkumpul di tengah-tengah groun... Read Chapter

Submitted: June 16, 2008

AZRIL hampir-hampir terjatuh di hadapan eskelator. Namun, dia sempat memaut tiang di tepi tembok. Matanya melekat di suatu sudut. Hatinya... Read Chapter

Submitted: June 16, 2008

SHAH tersenyum bangga apabila Saiful memujinya kerana berani menyelamatkan Arien, adik Azril. “Alah, dah tugas kita sesama umat... me... Read Chapter

Submitted: June 16, 2008

DI DALAM KERETA: ‘Perjalanan Pulang ke Universiti Malaya.’ KEPALA otak Azril sedang ligat berfikir. Dia mulai resah dan gundah g... Read Chapter

Submitted: June 16, 2008

HARI INI: “Present Day.” AKU bangun pagi seperti biasa. Tapi pagi pun dah tak macam pagi lagi. Yelah? Dah pukul 11 pagi lebih ... Read Chapter

Submitted: June 26, 2008

NASI dah pun habis. Perut pula dah pun penuh, dan kekenyangan itu membuatkan hati aku gembira. Shay tengah menghisap rokoknya di ruang ta... Read Chapter

Submitted: July 05, 2008

KLCC, Pameran MDC: “Malaysia Truly Asia” @ 2:00 petang. AKU, Shay dan bersama-sama orang lain yang berada di sekeliling menonton ... Read Chapter

Submitted: July 10, 2008

JAM sudah pun menunjukkan pukul 8:30 malam. Shay dah pun keluar, ‘ada kerja’ katanya. Yelah, dah kerja sebagai arkitek di syarikat ya... Read Chapter

Submitted: July 16, 2008

AKU akhirnya sampai di rumah tepat pada pukul 12:35 malam. Rumah Ezlyn, di sebelah rumah aku tu kelihatan terang benderang. Mungkin ada p... Read Chapter

Submitted: July 26, 2008

AKU masuk ke dalam rumahnya. Tiada satu pun yang tertinggal. Cuma yang ada hanyalah telefon, surat khabar lama, dan beberapa bekas pasu b... Read Chapter

Submitted: September 03, 2008

AKU memerhatikan kereta Lamborghini merah itu meninggalkan kawasan rumah. Kereta Mercedes Benz milik Ezlyn pula, telah diletakkan di dala... Read Chapter

Submitted: September 03, 2008

KERETA Honda aku diberhentikan. Aku keluar dan memandang tepat ke arah sebuah rumah bujang yang terletak di hadapan aku. Rumah itu memang... Read Chapter

Submitted: September 03, 2008

AKU berlari dengan sekuat-kuat hati aku. Keadaan di sekelilingku gelap gelita. Setahu aku, sekarang aku berada di dalam hutan. Aku masih ... Read Chapter

Submitted: November 04, 2008

AKU mematikan enjin setelah kereta aku masuk di porch rumah aku. Badan aku terasa begitu letih, dengan cuaca pulak panas gila, aku rasa a... Read Chapter

Submitted: November 19, 2008

10 TAHUN YANG LAMPAU: “Satu Lamunan Cinta.” AZRIL merenung wajah kekasihnya, Zalina. Dia cuba mengukirkan sebuah senyuman, walaup... Read Chapter

Submitted: November 26, 2008

AZRIL kembali ke biliknya pada lebih kurang pukul 1:00 pagi. Dia masih tak dapat melupakan kata-kata manis yang diluahkan oleh Zalina, ga... Read Chapter

Submitted: November 26, 2008

HARI INI: “Lamunan Cinta Terhenti.” BUNYI hon motor di luar mengejutkan lamunan aku. Ceh! Siapa pulak yang datang nih?? Aku bingk... Read Chapter

Submitted: December 21, 2008

CERMIN yang bersih di hadapanku memantulkan imej diriku sendiri. Seperti biasa, aku menyikat rambutku yang agak panjang dan menyemburkan ... Read Chapter

Submitted: January 13, 2009

EZLYN termenung di dalam office. Jarum jam sudah menunjukkan sekarang pukul 12:00 tengah hari. Sebentar lagi, Hamdan akan datang menjempu... Read Chapter

Submitted: January 31, 2009

AKU dah semakin tension, mana taknya? Jammed! Ingatkan, nak gak pegi ke Masjid India. Tapi, jalan pulak jammed! Terpaksa cancel. Aku te... Read Chapter

Submitted: January 31, 2009

AKU memberhentikan kereta aku di perkarangan Hotel Nikko. Seorang jockey datang menghampiri. Aku keluar dan memberikan kunci kepadanya. A... Read Chapter

Submitted: March 01, 2009

MATA Ezlyn telah bertembung hampir lebih daripada berapa kali entah dengan mata aku? Tapi, yang aku pasti; kebanyakannya Ezlyn dulu yang ... Read Chapter

Submitted: March 01, 2009

8 TAHUN LEPAS: ‘Flashback’ MALAM sudah pun larut. Azril baru pulang dari kelas tuition Bahasa Jepun di Petaling Jaya. Kepalanya s... Read Chapter

Submitted: March 04, 2009

“ALONG! Bangunlah, dah subuh....” suara Arien yang kedengaran membuatkan Azril terjaga dari tidur. Dengan sedikit mengeliat dan satu ... Read Chapter

Submitted: March 04, 2009

PEMANDANGAN di Pulau Langkawi sememangnya indah. Tiada siapa boleh menafikan, kerana keindahan itu adalah ciptaan Tuhan yang Maha Esa. Az... Read Chapter

Submitted: March 04, 2009

AZRIL meletakkan kereta betul-betul di bawah sepohon rhu. Azril keluar dan disertai oleh Shay yang membawa keluar dua buah pelampung. Ari... Read Chapter

Submitted: March 13, 2009

MALAM itu Azril tidak dapat tidur lena. Walaupun Shay yang telah lama terlelap di sebelahnya itu, tidaklah berdengkur terlalu kuat. Tetap... Read Chapter

Submitted: March 13, 2009

BUNYI ayam jantan yang berkokok membuatkan Azril terjaga dari mimpinya yang syahdu. Azril mengesat-ngesat matanya dan sedikit tahi matany... Read Chapter

Submitted: March 13, 2009

SENYAP. Azril senyap. Puan Hamisaton senyap. Begitu juga dengan Encik Aziz. Mereka semuanya sedang membisu seribu bahasa. Makanan pagi su... Read Chapter

Submitted: April 02, 2009

HARI INI: ‘Episod Kelik Kelate’. SEKEMBALINYA aku dari Hotel Nikko, rumah aku bagaikan dilanggar garuda. Tiada siapa pulak tu, da... Read Chapter

Submitted: May 07, 2009

BEG jenama Adidas milik Shay telah pun aku sumbatkan ke dalam bonet kereta. Shay masih lagi berada di dalam rumah, tengah makan sarapan p... Read Chapter

Submitted: May 08, 2009

AKU tak bercakap banyak semasa di dalam perjalanan. Aku lebih banyak memikirkan tentang masa depan dan masa silam. Kadang-kadang, rasa na... Read Chapter

Submitted: May 08, 2009

LAMUNAN & MIMPI: ‘Another Flashback’. AZRIL mencium tangan kedua ibu bapanya. Kemudian ibu dan bapanya memeluk Azril dengan s... Read Chapter

Submitted: May 09, 2009

ANGIN dingin bertiup kencang menyebabkan Azril dan kawan-kawannya yang seramai 15 orang lagi itu menggigil kesejukan. Tokyo adalah sebuah... Read Chapter

Submitted: May 09, 2009

AZRIL masuk ke dalam biliknya. Dia meletakkan beg berodanya di tepi katil. Dia kemudian melontarkan badannya ke atas katil yang empuk dan... Read Chapter

Submitted: May 13, 2009

“HELLO?.....” suara ibunya kedengaran. “Hello mak..... ni Along.....” Azril tersenyum bila dapat mendengar suara ibunya yang ... Read Chapter

Submitted: May 13, 2009

AZRIL menatap wajah seorang gadis Jepun di hadapannya. Azril bingung. ‘Hairan juga.... Apesal dari tadi dia ni asyik tenung aku lai... Read Chapter

Submitted: May 18, 2009

AKU kini terjaga dari tidur bila Shay mengejutkan aku. “HUARGHHH…..!”aku menguap sesuka hati, dan mengeliat sedikit demi sediki... Read Chapter

Submitted: May 18, 2009

KERETA Honda hitam aku memasuki kawasan yang dipanggil Tanah Jajahan Cheli. Sebuah kampung yang permai dan penuh dengan orang-orang yang ... Read Chapter

Submitted: May 21, 2009

PAK LONG berdiri di atas beranda rumah dan dikelilingi oleh lebih kurang 12 orang lelaki muda yang memakai baju kemeja, berseluar jeans d... Read Chapter

Submitted: May 23, 2009

SEORANG demi seorang lelaki-lelaki tadi bersalaman dan mencium tangan Seman yang terbaring di atas katil. Dr. Tim yang berjaya menjahit l... Read Chapter

Submitted: May 23, 2009

TUAN Guru Jusoh menyambut kami dengan wajah yang manis serta bercahaya. Dia merupakan diantara orang yang sangat aku hormati, dan dengan ... Read Chapter

Submitted: May 24, 2009

SELEPAS selesai membaca buku tu, aku pun bersandar sekejap di tepi dinding. Saja nak merehatkan badan yang letih. Aku cuba fikir balik, p... Read Chapter

Submitted: May 24, 2009

SEMENTARA ITU: ‘Meanwhile’. DI HOSPITAL Jubli Emas, Kuala Lumpur. Seorang lelaki bernama Hamdan sedang mempengerusikan sebuah mes... Read Chapter

Submitted: May 24, 2009

ZALINA sedang memeriksa pesakit-pesakit di dalam wad kanak-kanak. Dia menjalankan tugasnya dengan penuh keasyikan sehingga tidak perasan ... Read Chapter

Submitted: May 24, 2009

SEMENTARA, "SEMENTARA ITU": EZLYN sedang mengemas rumah barunya di Kondominium Jalan Cheras. Dia agak monyok kerana semalam dia telah... Read Chapter

Submitted: May 24, 2009

ZALINA sampai ke Hospital Jubli Emas cawangan Bukit Jalil. Dia naik ke tingkat 4 dan menuju ke bilik Hamdan. Syarifah tersenyum di perkar... Read Chapter

Submitted: May 24, 2009

ZALINA meletakkan kereta di dalam porch. Dia masuk ke dalam rumah banglo besar dan mewah hasil titik peluhnya sendiri. Dia menekan suis l... Read Chapter

Submitted: May 30, 2009

“HELLO....” suara Saiful kedengaran. Zalina lega. “Saya Zalina, ini Saiful ke?.....” tanya Zalina agak gementar. “Ya, S... Read Chapter

Submitted: May 30, 2009

PADA WAKTU YANG SAMA: “Di tempat yang berlainan.” EZLYN terpaksa bangun dari lenanya yang sekejap itu untuk membuka pintu. Loceng... Read Chapter

Submitted: May 30, 2009

SEMENTARA WAKTU YANG LAIN: ‘Siam’. “LU tunggu kat dalam kereta....!” Shay memberikan arahan kepada aku. Dia terus menghilang ... Read Chapter

Submitted: May 30, 2009

BETONG: ‘Laluan hitam rahsia’. KERETA aku memasuki satu jalan yang berturap dengan batu kelikir dan tanah merah. Kiri kanan jalan... Read Chapter

Submitted: May 30, 2009

BUNYI kambing mengembek di luar membuatkan aku tersedar. Mata sudah lama dipejam kini dicelikkan, dan bila aku pusing ke kiri dan ke kana... Read Chapter

Submitted: May 30, 2009

SEMENTARA ITU: Kuala Lumpur - Medical Drugs Factory Sdn. Bhd. SEORANG lelaki bertubuh sasa sedang memeriksa proses membuat pil-pi... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

TUAN Guru Yusoff meletakkan serbannya di atas lantai yang beralaskan tikar mengkuang berwarna perang kegelapan. Dia mengurut-ngurut jangg... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

“HAMDAN tu siapa?......” tanya Pak Long dalam loghat biasa. Aku agak terkejut ketika hendak membasuh tangan selepas makan malam. ... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

PAK LONG dan Mak Long berdiri di anjung rumah. Aku dan Shay sudah pun memakai kasut dan ingin berangkat pulang. “Nanti, contact la ... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

SETELAH agak lama aku memandu, kini baru aku perasan akan sebuah kereta Proton Wira biru di belakang sedang mengekori kami dengan tekun. ... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

KUALA LUMPUR, 8:35 malam: ‘Hospital Besar Kuala Lumpur.’ “TROOT... TROOT...” Dr. Zalina, yang sedang memeriksa laporan pe... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

AZRAI duduk di luar sambil menunggu peroses pembedahan berakhir. Kepalanya berbalut dan kakinya telah pun disimen. Pembedahan sudah memak... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

TIDAK LAMA SELEPAS ITU: ‘Bilik Pembedahan Berteknologi Tinggi, Hospital Besar Kuala Lumpur’. PINTU automatik di hadapan bilik... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

ZALINA akhirnya berhenti untuk terus melangkah. Jantungnya berdegup kencang. Kini dia sudah dapat menangkap kata-kata lelaki berambut pan... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

ARIEN masih memeluk Zalina yang lemah longlai itu di dalam pelukannya. Dia dapat merasakan seperti suatu sentuhan yakni sentuhan kekeluar... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

BILIK itu sunyi. Yang kedengaran hanyalah bunyi Alat-alat Elektronik dan Digital sedang berfungsi di sekeliling Azril. Shay, Suzi, Arien ... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

DI SUATU TEMPAT YANG BERASINGAN: ‘Razak The Firaun.’ DUA ORANG lelaki berbadan tegap dan segak berdiri di hadapan Razak. Kedua-du... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

PORT DICKSON: ‘Kampung Hj. Latip - 11 malam.’ SEBUAH kereta Limousine berwarna hitam berhenti di tepian pantai nan bersih. Pasir ... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

MOTOR KZR Modenas, Type-Bluebird itu diperiksa dengan rapi oleh Shay. Dia duduk sambil melunjurkan kakinya yang bersimen di atas lantai ... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

EZLYN ingin beredar, tetapi dia kini berhenti. Dia melihat semula motor Shay yang bersih dan berkilat. Tiada sedikit pun calar mahupun ke... Read Chapter

Submitted: June 01, 2009

ZALINA berdiri seorang diri di sisi Azril. Malam kedua Azril koma, yang sunyi membuatkan hatinya tenang. Dan dirinya kini benar-benar ten... Read Chapter

Submitted: June 02, 2009

DUNIA MASA: ‘Mimpi Azril I.’ “WHO is the one that you really want to see first? Tell me!!!?” aku terdengar satu suara yang ag... Read Chapter

Submitted: June 02, 2009

“AZRIL!! Kau perlu membantu lelaki tersebut. Itu tugas kau, untuk keluar dari ruang masa ini......” suara ganjil tadi kedengaran. Aku... Read Chapter

Submitted: June 02, 2009

ZALINA terjaga bila seorang jururawat memanggil namanya dengan lembut. “Dr. Zalina? Ada pelawat.......” Zalina menoleh ke sisi sa... Read Chapter

Submitted: June 02, 2009

DUNIA MASA: ‘Mimpi Azril II.’ AKU masuk ke dalam sebuah kedai fesyen QuickSilver di The Mines. Saiful, Amros dan Sentil ketawa be... Read Chapter

Submitted: June 02, 2009

KAMI semua berada di dalam kereta Proton Wira biru metalik milik Saiful. Menuju ke rumah Amros untuk menjamu selera, sempena parti hari j... Read Chapter

Submitted: June 02, 2009

HANDSET Ezlyn tiba-tiba berdering, dan cepat-cepat Ezlyn mengeluarkan handsetnya dari tas tangan. “Hello?.......” suara Ezlyn men... Read Chapter

Submitted: June 02, 2009

EZLYN hanya mampu ternganga bila melihat Zalina meninggalkannya keseorangan di dalam restoran. ‘What happened?..... I don't think s... Read Chapter

Submitted: June 05, 2009

ZALINA masuk ke dalam bilik Hamdan yang luas. Hamdan seakan-akan terkejut dengan kehadiran isterinya itu. “Eh... sayang? Kenapa tak... Read Chapter

Submitted: June 05, 2009

ZALINA bangun dan cepat-cepat keluar dari bilik Hamdan, kemudian menuju ke arah elevator. Lif membawanya turun ke bawah dan dia mencari s... Read Chapter

Submitted: June 05, 2009

PENJENAYAH terkenal, ‘Mr. Kalimuthu’ sedang masuk secara senyap-senyap ke dalam bilik wad Azril. Tiada jururawat dan tiada pula dokto... Read Chapter

Submitted: June 05, 2009

DUNIA MASA: ‘Mimpi Azril III’. TETAMU kini sudah ramai yang datang, dan keadaan agak riuh rendah di luar. Aku pula sedang sibuk m... Read Chapter

Submitted: June 05, 2009

“SEKARANG dipersilakan band yang sedang meningkat naik dari UM. Diberi nama, -Kickin'ASS- untuk memainkan beberapa lagu di malam yang b... Read Chapter

Submitted: June 05, 2009

“GEMPAK siot kau main tadi Azril!......” jerit Amros bila persembahan berakhir. “Betullah! Gempak siot.... sebijik macam Karl A... Read Chapter

Submitted: June 05, 2009

“WEH! Lu ni? Rugi siot!......” aku dengar suara Sentil memarahi aku. Mata aku dipusatkan kepada sebotol air oren berkarbonat. “... Read Chapter

Submitted: June 05, 2009

DR. LIM terkejut melihat perubahan gelombang pernafasan Azril pada alat elektronik. Gelombang itu mulai berubah perlahan-lahan menjadi se... Read Chapter

Submitted: June 05, 2009

SHAY melihat wajah Dr. Sulaiman dan Dr. Lim. Shay masih lagi merenung mereka. Shay tidak pasti apakah yang harus dilakukan olehnya. Bilik... Read Chapter

Submitted: June 10, 2009

ZALINA mencelikkan matanya yang sudah lama terpejam. Entah berapa lama dia pengsan tidak sedarkan diri. Dia menyentuh lebam yang terdapat... Read Chapter

Submitted: June 10, 2009

ZALINA kembali membaringkan badannya di atas tilam yang lusuh dan buruk. Dirinya sudah lemah. Dalam kepalanya, dia cuba memikirkan apa ya... Read Chapter

Submitted: June 10, 2009

DUZULQARNAIN tersenyum ke arah aku sambil, kami sama-sama dapat melihat keadaan Zalina yang amat daif dan lemah itu. Aku cepat-cepat ‘t... Read Chapter

Submitted: June 10, 2009

ZALINA masih lagi cuba membayangkan kalau-kalau Azril berada di hadapannya. Zalina mahu Azril berada di sisinya. Zalina berdoa agar ... Read Chapter

Submitted: June 10, 2009

SETITIS air mata jatuh dari tepi kelopak mata aku. Aku membuka mata dan melihat seorang jururawat sedang berada di sisi aku. Dia sedang m... Read Chapter

Submitted: June 10, 2009

DUA HARI KEMUDIAN: AKU melihat Ezlyn masuk ke dalam bilik aku. Diikuti oleh Arien dan Shah. Mereka tersenyum bila melihat diri aku ya... Read Chapter

Submitted: June 18, 2009

HAMDAN dan Razak berdiri di hadapan sebuah Kelab Equestrian, Putrajaya Heights. Hamdan melihat seorang lelaki yang sedang memandikan kuda... Read Chapter

Submitted: June 19, 2009

7 TAHUN LAMPAU: ‘Flashback - Zalina’. SUASANA di stesen ‘tube’ London sangat bersesak-sesak. Zalina dan Azhar terpaksa berhim... Read Chapter

Submitted: June 20, 2009

KERETA itu bergerak agak jauh ke dalam kawasan bandar lama di Cambridge. Rumah-rumah ala-eropah terdapat di mana-mana sahaja. Kemudian, R... Read Chapter

Submitted: June 20, 2009

HAMDAN memasukkan sebiji pil ecstasy jenis "dolphin" berwarna kuning. Dia tersenyum dan menghulurkan gelas berisi jus oren itu kepada Zal... Read Chapter

Submitted: June 28, 2009

AKU melihat Ezlyn muncul di muka pintu bilik. Di wajahnya terdapat riak-riak kesedihan yang terlampau dalam. Aku cuba untuk duduk dan ber... Read Chapter

Submitted: June 28, 2009

Satu minggu selepas itu.... DI PULAU TIOMAN: ‘Pusat Peranginan Jubli Emas’. MATA Zalina sudah pun merah, kerana selalu berend... Read Chapter

Submitted: June 30, 2009

KAKI putih kemerahan Zalina dipukul ombak bersama-sama pasir yang putih bersih. Pulau Tioman, begitu cantik sekali. Air laut yang jernih,... Read Chapter

Submitted: June 30, 2009

AZHAR menggelengkan kepalanya. Dia duduk di atas sebuah sampan yang tersadai di pantai. Dia mulai mendial nombor pada handsetnya. “... Read Chapter

Submitted: July 18, 2009

SELEPAS mandi, Azhar mencapai tuala di atas katil; Badannya basah dan dia mengenakan pijama putih berkain cotton tebal. Dia kini menghada... Read Chapter

Recent Comments

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

avatar

Unknown

avatar

Unknown

avatar

Author
Reply

Booksie 2017-2018 Short Story Contest

Booksie Popular Content

Other Content by Sakura Sakuragi

Naga Kelima

Book / Mystery and Crime

Naga Unicorn

Book / Mystery and Crime

Popular Tags